تلفن تماس :

۵۲۳۲۶۱۰۲ - ۰۶۱

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. تجارت بین الملل
  4. /
  5. محصولات دیجیتال
  6. /
  7. واردات لوازم جانبی موبایل...

واردات لوازم جانبی موبایل به ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه

واردات لوازم جانبی موبایل (اکسسوری) شامل وارد کردن هر محصولی می‌شود که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای استفاده در کنار تلفن همراه ساخته شده است. انواع کیف و کاور، شارژر، هندزفری، باتری، کارت حافظه و پاوربانک از پرطرفدارترین لوازم جانبی برای انواع مبایل هستند که واردات آن‌ها از کشورهایی مانند چین، دبی، کره جنوبی و تایوان به ایران انجام می‌شود. تاریخچه واردات لوازم جانبی گوشی به سال‌های پس از پیدایش اولین تلفن‌های هوشمند زمانی که شرکت‌های نوکیا (Nokia) و موتورولا (Motorola) در حدود دهه 1990 گوشی‌های جدید خود را به بازار معرفی کردند بازمی‌گردد. در آن زمان افراد کم‌کم متوجه شدند که از تلفن‌های همراه خود برای کاری به غیر از مکالمه ساده می‌توانند استفاده کنند و نیاز به اکسسوری‌ برای این گوشی‌ها باعث شکل‌گیری واردات و صادرات به شکل امروزی شد. بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) هند و امریکا بزرگترین وارد کننده‌های لوازم جانبی موبایل به کشور خود هستند. واردات لوازم جانبی تلفن همراه یک تجارت پر سود و مطمئن است که با نرخ رشد سالانه 4 درصد تجار و بازرگانان زیادی را به خود مشغول کرده است.
 

آشنایی با فرآیند واردات لوازم جانبی موبایل در ایران

واردات لوازم جانبی موبایل به دنبال نوسانات ارز که افزایش قیمت تلفن‌های هوشمند را در پی داشت رونق گرفت. افراد با سرمایه‌گذاری برای خرید لوازم جانبی تلفن همراه با هدف ضد آب، ضد ضربه کردن و محافظت از گوشی‌های هوشمند در برابر آسیب‌های محیطی این تجارت را گسترش دادند. مراحل و فرآیند واردات این اکسسوری‌ها با توجه به مراحل زیر انجام می‌شود.

  1. ثبت سفارش
  2. صدور پیش فاکتور
  3. پرداخت هزینه‌های لازم
  4. انتخاب روش حمل و نقل مناسب
  5. ترخیص از گمرک و تحویل محموله به مشتری

بزرگترین صادر کننده‌های لوازم جانبی موبایل در جهان چین، کره جنوبی، امریکا، آلمان و تایوان هستند و کشور ایران این واردات را بیشتر از کشور چین و بعد از آن از دبی انجام می‌دهد. لوازم جانبی گوشی‌ها شیائومی (Xiaomi) و هوآوی (Huawei) که دو برند پرطرفدار تلفن همراه در ایران هستند از چین وارد می‌شود.

علاوه‌بر روند معمول واردات کالا توجه به MOQ یا حداقل میزان سفارش در واردات لوازم جانبی موبایل ضروری است. بر طبق قانون کلی تجارت هر چه اقلام بیشتری خریداری شود هزینه آن برای بازرگان کمتر است اما MOQ که بر اساس سیاست‌های تولید کننده و توان خریدار تعیین می‌شود نیاز به برقراری تعادل در این زمینه دارد.

پرسودترین لوازم جانبی موبایل کدام است؟

لوازم جانبی مخصوص تلفن‌های همراه شامل محصولاتی است که هنگام خرید موبایل تازه یا برای تعمیر گوشی قدیمی به کار می‌آید. هدف از واردات لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند در قدم اول محافظت از تلفن همراه و در قدم بعدی افزایش راحتی کاربران است. از جمله پرسودترین لوازم جانبی گوشی هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. هدفون و هندزفری
  2. قاب و کیس گوشی
  3. نگهدارنده تلفن همراه
  4. محافظ صفحه (گلس)
  5. شارژر موبایل و پاوربانک

در واقع پرسودترین محصصولات جانبی موبایل آن‌هایی هستند که خریداران زیادی متقاضی داشتن آن‌ها هستند و نیاز بازار را تامین می‌کنند. توجه به بسته‌بندی محصول، تست‌های عملکردی، بازرسی بصری و تایید بارکد در به سلامت رسیدن بار و تضمین سود بازرگانان نقش دارد.

اما به یاد داشته باشید که در راه دریافت بک‌لینک از راه درست اقدام کنید تا به نتایج دائمی دست پیدا کنید. در این جا 4 روش برای دریافت لینک خارجی را با شما در میان می‌گذارم که ممکن است نیازمند صرف زمان باشند؛ اما به‌طورقطع تأثیرگذار هستند.

۱. واردات گلس گوشی

محافظ صفحه یا گلس گوشی یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی تلفن همراه است که از پلی اورتان یا شیشه چند لایه ساخته شده. افراد زیادی در ایران بدون خرید دست کم یک محافظ صفحه تلفن همراه جدید خود را از جعبه خارج نمی‌کنند. گلس گوشی همان‌طور که از نام آن پیداست به محافظت از صفحه تلفن همراه در برابر آسیب، ضربه و نشت هر گونه مواد خوراکی می‌پردازد.

۲. واردات شارژ موبایل

واردات شارژ به عنوان یک لوازم جانبی موبایل در سال‌های اخیر افزایش داشته است. با حذف شارژهای موبایل از جعبه گوشی‌های سامسونگ و اپل واردات این اکسسوری که تاثیر مستقیم در حفظ سلامت و عملکرد گوشی‌ها دارند اهمیت پیدا کرد. انواع شارژهای وایرلس، داک شارژ یا سیم‌دار توسط تجار و بازرگانان ایرانی به کشور وارد می‌شوند.

۳. واردات نگهدارنده تلفن همراه

یکی از لوازم جانبی پرسود برای ورود به کشور نگهدارنده یا هولدر موبایل است که مصرف آن در سال‌های اخیر به شکل چشمگیری رونق داشته است. هولدر موبایل به میز یا داشبورد ماشین وصل شده و باعث حفظ سلامتی و ایمنی افراد می‌شوند.

انتخاب روش حمل‌ونقل برای واردات لوازم جانبی تلفن همراه

روش حمل و نقل مناسب برای واردات لوازم جانبی موبایل با توجه به نوع، میزان بار و مقصد نهایی انتخاب می‌شود. رایج‌ترین روش‌های حمل‌ونقل بار برای واردات انواع لوازم جانبی موبایل به شرح زیر است.

  1. حمل و نقل هوایی
  2. حمل و نقل دریایی
  3. حمل و نقل زمینی
  4. حمل و نقل ریلی

روش‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا پیچیدگی بیشتری نسبت به حمل بار داخل مرزهای یک کشور دارند و لازم است فاکتورهای زیادی برای آن در نظر گرفته شود. توجه نداشتن به این مرحله باعث اختلال در روند حمل‌ونقل استاندارد می‌شود و محموله مدت زمان بیشتری در راه باقی می‌ماند.

با وجود سریع‌تر بودن حمل هوایی کالا اما استفاده از آن در واردات لوازم جانبی گوشی هزینه‌بر است. حمل دریایی انتخاب مقرون به صرفه‌ای برای تجار و بازرگانان است اما به نسبت سایر روش‌ها زمان‌بر بوده. به‌طورکلی زمان، ماهیت بار و تخمین هزینه سه عاملی است که در انتخاب روش حمل‌ونقل یک کالا تاثیرگذار است.

هزینه و تعرفه گمرکی واردات لوازم جانبی موبایل

هزینه و تعرفه گمرکی واردات لوازم جانبی تلفن همراه با توجه به نوع محصول، کشور سازنده و میزان آن متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت واردات لوازم جانبی موبایل لازم است در مورد هزینه‌های وارده (هزینه کالا، حمل‌ونقل، مالیات و عوارض گمرکی) از سازنده و ترخیص کار گمرک سوال شود. تعیین قیمت تمام شده وارادات اکسسوری موبایل به عوامل مختلفی نظیر موارد زیر بستگی دارد.

  • هزینه حمل‌ونقل
  • تعرفه‌های گمرکی
  • مالیات بر ارزش افزوده

به طور معمول هزینه تعرفه‌های گمرکی یا مالیات (VAT) به صورت جداگانه توسط بازرگانان پرداخت می‌شود اما در محاسبه هزینه‌های وارداتی باید لحاظ شود. مشاوره با کارشناس حمل‌ونقل یا گمرک می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

در واردات لوازم جانبی موبایل پرداخت‌ها از طریق پی‌پل (PayPal)، حواله T/T (Telegraphic Transfer) و اعتبار اسنادی (ال سی) یا (LOC) انجام می‌شود.

سود ناشی از واردات لوازم جانبی موبایل

سود ناشی از واردات لوازم جانبی موبایل به داخل کشور با توجه به عوامل مختلف از جمله وضعیت بازار اقتصادی و شرایط بازار تغییر می‌کند. به‌طورکلی واردات لوازم جانبی ارزان قیمت‌تر سود بیشتری دارند اما احتمال مخروبی این کالاها بیشتر است. برخی از تولیدکنندگان لوازم جانبی تلفن‌های همراه اقدام به باز پس گرفتن کالاهای معیوب نمی‌کنند. پس بهتر است که بازرگانان برای سود بیشتر ریسک از دست دادن سرمایه خود را نکنند. واردات لوازم جانبی موبایل تجارت پر سودی است که در صورت مدیریت درست هزینه‌ها شامل هزینه حمل، بیمه و گمرک سود قابل توجهی خواهد داشت.

مزایای واردات لوازم جانبی موبایل به داخل کشور

از جمله مزایای وارد کردن لوازم جانبی موبایل به داخل کشور می‌توان به در دسترس بودن محصولات جدید و باکیفیت اشاره کرد. واردات این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که به محصولاتی دسترسی پیدا کند که شاید در بازارهای داخلی موجود نباشد. واردات محصولات مختلف به ایران از جمله واردات لوازم گوشی‌های هوشمند از طریق افزایش تقاضا برای توزیع و فروش این محصولات باعث افزایش اشتغال‌زایی در زمینه‌های مختلف فروش می‌شود. همچنین وارد کردن لوازم جانبی باکیفیت سبب تلاش بیشتر تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با محصولات باکیفیت خارجی می‌شود.

معایب واردات لوازم جانبی تلفن همراه

واردات انواع کالا علاوه‌بر مزایای زیاد و پر سود بودن این تجارت‌ معایب و نقاط ضعفی نیز دارد. توجه به این نکات پیش از هر گونه تصمیم برای انجام واردات یا صادرات کالا باعث تصمیم‌گیری بهتر می‌شود. مشکلات مربوط به گمرک، تاخیر بار، صدمه و آسیب به محموله و تضعیف تولید داخلی از جمله معایب وارد کردن لوازم جانبی موبایل از خارج کشور است که منجر به کاهش تعداد تولیدکنندگان داخلی می‌شود. افزایش هزینه‌ها که منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده یک اکسسوری می‌شود ممکن است قیمت نهایی محصول را برای خریدار نامطلوب کند. افزایش وابستگی به بازارهای خارجی و تحت تاثیر مستقیم قرار گرفتن در رابطه با نوسان‌های ارزی از جمله معایب واردات لوازم جانبی گوشی محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

واردات لوازم جانبی موبایل با توسعه تکنولوژی و ظهور گوشی‌های تلفن همراه رونق زیادی پیدا کرد. در سال‌های اخیر با افزایش نیاز بازار واردات لوازم جانبی گوشی (انواع باتری، هدفون، شارژر، پاوربانک، محافظه صفحه، قاب و کاور) از کشورهای مختلف به ایران وارد می‌شوند. بازار اکسسوری و لوازم جانبی مبایل بازار بزرگی است که در صورت تجارت موفق می‌تواند پر سود باشد. واردات لوازم جانبی تلفن همراه در پی پاسخگویی به نیاز داخلی توسط شرکت‌های بازرگانی و تجار رونق پیدا کرد. در وارد کردن لوازم جانبی موبایل انجام تحقیقات بازار، بازاریابی مناسب و یافتن منبع اولیه که بتواند واسطه خوبی بین دو کشور برقرار کند یک تجارت خوب را رقم می‌زند. مبادلات تجاری و واردات در زمینه لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند نیاز به اندکی تجربه و شناخت قوانین و مقررات گمرکی کشور دارد. در همین راستا کارشناس‌های بازرگانی راهکار تجارت پایا می‌توانند به راهنمایی تجار و بازرگانان در راستای واردات لوازم جانبی گوشی بپردازند.

سوالات پرتکرار در زمینه واردات لوازم جانبی موبایل

چگونه می‌توانم لوازم جانبی موبایل را وارد کنم؟

برای واردات لوازم جانبی موبایل به پیدا کردن تامین کننده مناسب، ثبت سفارش کالا، جمع‌آوری مدارک، پرداخت هزینه‌های گمرکی و پیدا کردن شرکت حمل‌ونقل مناسب احتیاج است.

کدام محصولات لوازم جانبی موبایل از واردات مستثنی هستند؟

برخی از لوازم جانبی تلفن همراه که قابلیت تجسس و جاسوسی دارند و با سیاست‌های امنیتی کشور در تضاد هستند شامل واردات مشروط می‌شوند.

منظور از عوارض ImportFewer برای واردات لوازم جانبی موبایل چیست؟

عوارض ImportFewer به معنی محدودیت در تعداد کالاهای وارداتی در قالب یک پرونده است. در واردات لوازم جانبی موبایل از این عوارض برای محدود کردن ورود بیش از حد کالا به کشور استفاده می‌کنند.

محصولات لوازم جانبی موبایل را چگونه می‌توان برای واردات انتخاب کرد؟

بازارهای عمده فروشی لوازم جانبی موبایل در کشور مبدا، نمایشگاه‌های تجاری، وب سایت‌های B2B مانند علی اکسپرس، شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و حتی شبکه ارتباطی افراد می‌تواند منابع خوبی برای شناسایی و خرید لوازم جانبی موبایل برای واردات به ایران باشد.

منظور از عوارض جبرانی (CVD) در واردات لوازم جانبی موبایل چیست؟

وظیفه جبرانی (CVD) نوعی از مالیات است که به جبران خسارت برای کالاهایی که با واردات کالاهای مشابه دچار آسیب شده‌اند می‌پردازد. در واردات لوازم جانبی موبایل با اعمال عوارض جبرانی از بروز آسیب به بازار داخلی جلوگیری می‌شود اما در عین حال ممکن است سبب افزایش قیمت تمام شده کالا برای مصرف‌کننده بشود.

آیا ارزش افزوده برای واردات لوازم جانبی موبایل وجود دارد؟

ارزش افزوده برای برخی لوازم جانبی تلفن همراه که به کشور وارد می‌شوند وجود دارد و بازرگانان در ازای واردات کالای خود ملزم به پرداخت آن هستند. برای آشنایی بیشتر با تعرفه‌های مالیاتی در واردات اکسسوری موبایل می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۶۶۵۷۳۷۱ راهکار تجارت پایا تماس بگیرید.

برندهای معروف لوازم جانبی موبایل که به ایران وارد می‌شود کدام است؟

سامسونگ، اپل، هوآوی، شیائومی، سونی و ال‌جی از معروف‌ترین برندهایی هستند که لوازم جانبی گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها به ایران وارد می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید !
حمل هوایی به علت سرعت بالا و صرفه جویی در زمان یکی از روش های...
حمل و نقل دریایی فرایندی است که به منظور جابه‌جایی افراد و کالاها از طریق...
حمل و نقل زمینی بیش از سایر روش‌ها استفاده می‌شود و به طور کلی به...
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از...
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *